Google wizytówka – czyli jak utworzyć profil firmy w Google

Oglądając wizytówki firm wyświetlających się w wynikach wyszukiwania często myślimy, że jest to bardzo skomplikowany proces, wymagający sporej ilości technicznej wiedzy. Nic jednak bardziej mylnego. W prosty sposób każdy może założyć swoją wizytówkę w Google Moja Firma. W jaki sposób? Przedstawiamy krótki poradnik.

Wizytówka w Google – od czego zacząć?

Google wizytówka to naprawdę nic trudnego. Pierwszym krokiem do stworzenia takiej wizytówki jest posiadanie fizycznego adresu naszej firmy, ponieważ na wskazany adres, Google wyśle kod weryfikacyjny. Może to być adres siedziby firmy, bądź nasz adres zamieszkania. Google dodatkowo sprawdza nasz adres za pomocą Google View, upewniając się czy pod wskazanym adresem znajduje się faktycznie budynek czy szyld. Kolejnym krokiem będzie założenie firmowego konta Google. Nie poleca się tworzyć wizytówki na prywatnym koncie ze względu na prywatność oraz możliwość utraty dostępu. Następnie całą przygodę z tworzeniem wizytówki zaczynamy na stronie http://www.google.pl/business/. Po zalogowaniu będziemy musieli podać adres, nazwę firmy i inne dane jak: godziny otwarcia, rodzaj działalności. Wszystkie kolejne kroki są bardzo intuicyjne, także bez problemu każdy stworzy wizytówkę swojej firmy.

Google wizytówka  – jak nią zarządzać?

O ile stworzenie wizytówki jest sprawą stosunkowo prostą, o tyle już zarządzanie nią jest trudniejsze, i nie mamy tu na myśli obsługi, bo jest ona równie prosta. Pamiętajmy, że to co pojawia się w naszej wizytówce, należy śledzić i odpowiednio reagować, szczególnie na pojawiające się opinie. Odpowiednio prowadzona wizytówka jest najskuteczniejszym narzędziem promocji firmy w Internecie oraz pozycjonowania w wynikach organicznych. Chcesz dowiedzieć się, co zrobić, aby twoja wizytówka znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, sprawdź tutaj: Google wizytówka.