Responsywna strona internetowa – czyli jaka ?

Z roku na rok coraz więcej osób korzysta z Internetu. Używamy tradycyjnych komputerów stacjonarnych, ale również laptopów, tabletów oraz urządzeń mobilnych. Coraz częściej robimy zakupy przez internet, korzystamy z portali społecznościowych oraz wyszukujemy interesujące nas informacje. W związku z tym każdy, kto posiada stronę internetową, musi dopasować ją do zmieniających się trendów.

Komputer czy smartfon?

Każdy z nas zapewne zauważył, że coraz mniej osób posiada komputer stacjonarny. Przemawiają za tym statystyki. To właśnie w 2012 roku po raz pierwszy od 11 lat sprzedaż urządzeń mobilnych przerosła sprzedaż jednostek stacjonarnych. Był to swego rodzaju przełom w dobie internetu. Telefon nie służy już dzisiaj tylko do wysyłania wiadomości tekstowych oraz rozmów – jest to urządzenie, na którym coraz częściej korzystamy z internetu.

Strony internetowe a urządzenia mobilne

Najpierw musimy wyjaśnić czym jest responsywna strona internetowa. Najprościej jest to strona, która dopasowuje się do ekranu, na którym jest wyświetlana. Strona, która jest dostosowana tylko do wyświetlania na ekranie komputera, będzie nieczytelna oraz niewygodna w użytkowaniu na smartfonach. Jeśli prowadzimy np. sklep internetowy brak responsywnej strony internetowej może odbić się na funkcjonowaniu naszej firmy. Klienci, którzy będą chcieli zakupić produkt, zniechęcą się i możliwe, że całkowicie zrezygnują z zakupu. Posiadanie strony, która dopasowuje się do ekranów urządzeń mobilnych, wpływa także na postrzeganie przez klientów naszej firmy. Widzą oni, że jesteśmy firmą nowoczesną, która idzie z duchem czasu.

Co na to Google?

Musimy również wiedzieć, jak brak responsywnej strony internetowej wpływa na wyniki wyszukiwania naszej strony. Już dawno Google zdecydował, że strony, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych będą na niższych pozycjach niż strony responsywne. Może to wiązać się z utraconymi możliwościami- klienci nie będą nas widzieć w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, nie będą mogli zakupić nic na naszej stronie internetowej.

Większość z nas wie, że posiadanie dobrze zoptymalizowanej i responsywnej strony internetowej jest podstawą naszego sukcesu. Klienci chętniej będą odwiedzać naszą stronę oraz dokonywać na niej zakupu. Więcej informacji na temat stron internetowych znajdziesz tu.

 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*